تعمیر و تعویض پایه مبل شکسته در منزل

شاید برای شما هم اتفاق افتاده که در سایت های مختلف به دنبال روش هایی برای تعمیر ترک انواع پایه های مبل باشید. چنین مشکلی بیشتر در خانواده های پرجمعیت ممکن است بیشتر رخ دهد. معمولا مبلمان پس از چند سال کهنه یا دچار آسیب می شوند و از جمله قسمت هایی از مبل که دچار آسیب و شکستگی می شود پایه مبل است.

پایه مبل چوبی از حساس ترین انواع پایه های مبل است که ممکن است بر اثر عدم دقت در نگهداری و استفاده طولانی مدت از مبلمان چوبی شکسته شود و به تعمیر نیاز داشته باشد. به همین دلیل تعمیر پایه مبل شکسته یکی از خدمات رایج برای منازل است که باید توسط افراد حرفه ای انجام شود.

چه دلایلی موجب ترک پایه مبل می شود؟

بدون شک قرار دادن اشیا و وسایل سنگین روی مبل موجب می شود تا مبلمان در معرض ترک و خراش قرار بگیرند و با یک حرکت ساده ممکن است بشکنند. همچنین با قرار دادن مبلمان در سطوح ناصاف و نادرست هم ممکن است بر روی پایه مبل چوبی ترک ایجاد شود.

ساییدگی روی زمین برای جابجا کردن مبل که باعث افتادن فشار زیاد روی پایه مبل می شود و همین دلیل ممکن است پایه مبل ترک بردارد یا شل شود. در برخی مواقع هم گذر زمان باعث ایجاد این اتفاق برای پایه های مبل می شود. مخصوصا اگر از جنس چوب باشد به دلیل خیس شدن یا ضربه خیلی زود ترک برمی دارند.

همچنین در زمان اثاث کشی این اتفاق می افتد و افرادی که وسایل و مبلمان را بدون رعایت کردن اصول و امنیت صحیح جابجا می کنند باعث آسیب مبل و رخ دادن ترک روی پایه مبل می شود. بنابراین برای اینکه به مشکل تعمیر پایه مبل چوبی دچار نشوید حتما به هنگام اسباب کشی و جا به جایی دقت لازم را داشته باشید.

نحوه تعمیر پایه چوبی، تعمیر پایه شکسته در منزل، تعمیر پایه مبل

تعویض پایه مبل

اگر مدت زیادی است که از خرید مبلمان منزلتان می گذرد و از نظر کارایی با پایه مبل آن به مشکل خورده اید ما به شما تعمیر پایه مبل را پیشنهاد می کنیم. شما میتوانید به محض آنکه متوجه خرابی در پایه های مبلمان خود شدید برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. پیگیری شما در رفع خرابی یا شکستگی پایه های مبل از صرف هزینه برای خرید مبلمان نو جلوگیری میکند.

یکی از دلایلی که ممکن است افراد اقدام به تعمیر پایه مبل چوبی و یا پایه مبل پلاستیکی خود کنند از نظر زیبایی و ناهماهنگی آن با اجزای دیگر مبلمان  است. تعویض پایه مبل در این مواقع به راحتی انجام می شود و شما میتوانید مطابق با سلیقه خود یکی از انواع پایه های مبل نیکو را انتخاب کنید.

برای تعویض پایه مبل ابتدا مبلمان را برعکس کنید. تعویض پایه مبل های پیچی بسیار راحت تر از انواع دیگر پایه مبل است. برای این کار پایه مبل را خلاف جهت عقربه هاي ساعت بچرخانيد و پیچ هایش را باز کنید. بعد از آنکه پایه های مبل خود را در آوردید، آن را به فروشگاه لوازم مبل سازی برده و برای خرید بهترین و مناسب ترین پایه مبل با فروشنده آن مشورت کنید.

گروه پیشگامان نیکو با بیش از 10 سال فعالیت مستمر و برخورداری ازکادری مجرب در زمینه تولید پایه و انواع ملزومات پلاستیکی مبلمان

آماده خدمت رساني به مشتريان عزيز مي باشد.

 تعمیر پایه مبل در منزل

  1. روش نادرستی که خیلی از افراد برای تعمیر ترک انواع پایه های مبل انجام میدهند، استفاده از پیچ برای اتصال پایه به بدنه مبل است. با این روش پایه مبل بیشتر از هر وقت دیگری ترک خورده و از بین می رود. اما در همچین مواقعی می توانید با استفاده از چسب های صنعتی مثل چسب چوب این مشکل را برطرف کرد. برای این کار میتوانید داخل شکافی که برای پایه مبل به وجود آمده را با مقداری چسب پر کنید و روی آن یک وسیله سنگین بگذارید تا خوب خشک شود.
  2. یکی دیگر از روش های تعمیر انواع پایه های مبل این است پیرامون پایه مبل را با 3-4 عدد میله خوب و محکم از قسمت داخلی بهم وصل کنید. البته برای پایه های کوتاه و بلند سوپاپ های مختلفی متناسب با اندازه پایه مبل در بازار وجود دارد تا به راحتی پایه مبل را به آن بچسبانید.
  3. یکی دیگر از روش های رایج برای تعمیر پایه مبل استفاده از بلاک (یه نوع بست که دو تکه جداشده را بهم متصل می کند)  است. در این زمان پایه مبل از خود مبل جدا شده است.
  4. همچنین برای تعمیر پایه مبل جوبی به صورتی که تنها خطوط و خراشی روی پایه مبل ایجاد شده باشد، میتوان از یکسری ماژیک های چوب استفاده کرد. اگر نتوانستید این نوع ماژیک ها را تهیه کنید، کاربرد مواد شمعی  یکی دیگر از روش های خانگی تعمیر پایه مبل در منزل است.
  5. استفاده از لاک ناخن یکی دیگر از راه حل های سریع برای ترک و تعمیر پایه مبل شکسته است. از لاک ناخن میتوانید به عنوان یک محافظ و پوشاندن ترک پایه مبل استفاده کرد.

نکاتی که باید به هنگام تعمیر ترک و شکستگی پایه مبل دقت کنید

در زمان تعمیر ترک پایه مبل و شکستگی های آن به این نکته توجه داشته باشید که به خود بدنه پایه مبل خسارتی وارد نشود. در نتیجه باید این کار رو با دقت و حوصله زیاد انجام دهید. همچنین میتوانید برای تعمیر پایه چوبی مبلمان و میز منزل خود از افراد متخصص کمک بگیرد. همچنین اگر پایه مبل شکسته شما دیگر قابیلت تعمیر ندارد و قصد خرید پایه مبل را دارید میتوانید بر روی محصولات پایه مبل کلیک کرده و انواع مختلف آن را مشاهده کنید.