انواع نوارمبل

از جمله تزئیناتی که می توان برای مبل به کار برد می توان به انواع نوار،قیطان،دامن پیلی دارکوک ساده،میخ های نیکل،برنجی و… اشاره کرد. استفاده از تزئیناتی که گفته شد زیبایی مبل شما را چند برابر می کند و نحوه تزیین این مبل ها بسیار مهم می باشد.

نوارهای مبل انواع مختلفی دارند و از گذشته تا کنون برای زیبایی مبلمان از این نوارها استفاده می کنند.

1-اولین و قدیمی ترین نوارهای مبل که سال هاست مورد استفاده قرار می گیرد و همچنان نیز طرفداران بسیاری دارد و پرمصرف می باشد،نوار طنابی می باشد. نوار طنابی قدیمی ترین و پرمصرف ترین مدلی است که هنوز هم مورد استفاده قرار می گیرد. از مهم ترین ویژگی های این نوار مبل می توان به کیفیت و دوام بالای این نوار اشاره کرد. می توان گفت که این نوارها با دوام ترین نوارها می باشد.

2-ثرمه نواری

این نوارها در رنگ ها و طرح های مختلف تولید و به بازار عرضه می شود. این نوارها دارای درخشندگی بالایی می باشند و ظاهری زیبا را به مبل شما می دهد. شما با استفاده از این نوارها می توانید کناره های مبل را پوشش دهید.  ثرمه نواری از به پیچیدن و به هم تابیدن رشته با اندازه ها و قطرهای یکسان تولید می شود.این ثرمه ها در انواع زری دار،سه لایه،چهارلایه،نازک و ضخیم تولید می شود.از ویژگی های مهم این نوارها می توان به کشسانی بالا،درخشش نوار،ثابت بودن رنگ اشاره کرد.

نوارهای مبل در پهناهای مختلفی نیز تولید می شوند.برای مبلمان ظریف تر و کوچک تر بهتر است که از نوارهای با پهنا کمتر استفاده شود.از دیگر نوارهای مبل می توان به ریشه مبلی ساده،نوار مبلی طرح پروانه ای،نوار مبلی دوطرفه ساده و طرح دار،نوار مبلی زری دار و… نام برد.

کاربردهای نوار مبلی

از این نوارها فقط در تزیین مبل استفاده نمی شود بلکه در در تزیین کوسن های مبل،پرده،فرش،تاب،کیف دستی،آباژور و … استفاده می شود.شما باید این نوارها را با توجه به مبل ها انتخاب کنید و به اصطلاح هارمونی رنگ ها و طرح ها را رعایت کنید.