طراحی شیک مبلمان

امروزه شاهد مدل های مختلفی از مبلمان در بازار هستید که با هر سلیقه ای سازگار است. مبلمان تاثیر زیادی بر روی زیبایی سالن پذیرایی دارد به همین دلیل باید در انتخاب آن دقت کنید. طراحی شیک مبلمان باعث ایجاد نمایی بسیار جذاب در سالن پذیرایی می شود به همین دلیل در هنگام خرید مبلمان باید توجه زیادی به طرح آن داشته باشید. علاوه بر در نظر گرفتن نوع مدل و رنگ، دقت به کیفیت یراق آلات همچون پایه مبل، فوم مصرفی و دیگر لوازمات از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

مدل مبلمان سلطنتی

 

طراحی مبلمان یو و ال

طراحی مدل یو و ال مبلمان تحولی عظیم را در زمینه ساخت مبلمان ایجاد کرد. امروزه نیمی از مبلمان موجود در بازار را این دو مدل مبلمان تشکیل داده است. مبلمان یو وال در دو سبک کلاسیک و اسپرت تولید می شود و نشیمن گاهی بسیار راحت دارند. وجود کوسن بر روی این مبلمان به صورت چشمگیری فضای پذیرایی شما را جذاب می کند. برای ساخت این مبلمان از چوب کمتری استفاده شده و اغلب برای ساخت این دو نوع مبلمان در خانه از پارچه های مخمل و جیر استفاده می شود.

طراحی مبلمان سلطنتی

مبلمان سلطنتی قدیمی ترین مدل مبلمان است که برای دکوراسیون های سبک کلاسیک بسیار مناسب می باشد. این نوع مبلمان برای پذیرایی های رسمی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت مبلمان سلطنتی چوب های با دوامی همچون چوب راش، سرو و بلوط به کار می رود و روکش آن اغلب جیر می باشد. مبلمان سلطنتی نیاز به فضای زیادی دارد و برای ساختمان های بزرگ استفاده می شود.

طراحی مبلمان کلاسیک شیک

مبلمان کلاسیک همان طور که از نامش پیداست برای ساختمان های کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت این مبلمان متریال چوب بیشتر به چشم می خورد و نقش و نگارهای زیادی بر روی آن حکاکی شده است. بر روی مبلمان کلاسیک از بهترین چوب و بهترین پارچه همچون جیر و مخمل استفاده شده و طراحی پیچیده ای دارد.

این مبلمان ها بسیار گرانبها بوده و برای خرید آن باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. مبلمان های کلاسیک هیبت زیادی داشته و از جمله شیک ترین مبلمان کلاسیک می توان مبلمان سلطنتی را نام برد. با توجه به این که مبلمان کلاسیک معمولا ابعاد بزرگی دارند، برای پذیرایی های بزرگ قابل استفاده می باشد.

طراحی مبلمان راحتی شیک

مبلمان راحتی یکی از ابزارهای مهم برای راحتی در پذیرایی محسوب می شود. پر کردن فضای پذیرایی با استفاده از مبلمان های راحتی نه تنها باعث زیباتر شدن فضا می شود، بلکه راحتی را نیز با خود به ارمغان می آورد. مبلمان های راحتی با متریال های خاص ضدآب بوده و می توان از آن در فضای باز نیز استفاده کرد. همچنین مبلمان های راحتی فضای کمی را اشغال کرده برای پذیرایی های کوچک بسیار مناسب می باشد.

طراحی مبلمان اسپرت شیک

امروزه جوان ترها به سبک مبلمان اسپرت روی آورده اند و در اغلب خانه های عروس و دامادها این مبلمان را مشاهده خواهید کرد. مبلمان اسپرت در دو طرح کلاسیک و فانتزی موجود بوده و نمای بسیار متفاوتی را به خانه شما می بخشد. استفاده از این نوع مبلمان رواج زیادی پیدا کرده و این مبلمان نشیمن گاه بسیار راحت به شمار می رود. طرح ها و رنگ های مبلمان اسپرت بسیار متنوع بوده و شما می توانید با توجه به سلیقه و نوع دکوراسیون خود بهترین و مناسب ترین طرح را خریداری کنید.

طراحی مبلمان مدرن شیک

مبلمان های مدرن یکی از پرطرفدارترین مبلمان برای سالن پذیرایی می باشد که امروزه فروش بالایی دارد. مبلمان شیک مدرن دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی هستند که یکی از آن ها طراحی ساده می باشد. در واقع مبلمان های مدرن برخلاف سایر مبلمان ها دارای طرحی ساده و شیک هستند که در آن هیچ گونه طرح و یا ابزارهای تزئینی مشاهده نخواهید کرد.

همچنین در طراحی این نوع مبلمان از پارچه بیشتر و چوب کمتری استفاده شده و حتی مبلمان های راحتی مدرن تماما از پارچه ساخته شده است. مبلمان های مدرن راحتی بسیاری داشته و فوق العاده شیک می باشد و برای پذیرایی های سبک مدرن گزینه مناسبی به شمار می رود.

طراحی شیک مبلمان 2020

مبلمان طراحی شده در سال 2020 معمولا ساده بوده و معمولا سبک مدرن دارد. شیک ترین رنگ مبلمان در سال 2020 رنگ آبی پاستیلی، طوسی و کرم می باشد. مبلمان های طراحی شده سبک های بسیار جالبی دارند و برای انواع سالن های پذیرایی با متراژهای متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مبلمان شیک و مدرن

 

مهم ترین نکته در طراحی مبلمان چیست؟

مشخص کردن بودجه اختصاص داده شده است. مبلمان طراحی شده باید بر اساس میزان بودجه تعیین شده صورت گیرد. در هنگام طراحی مبلمان باید متناسب با بودجه خود جنس پارچه و نوع مبلمان را انتخاب کنید. در نتیجه بهتر است که کیفیت مبلمان بیشتر باشد تا دوام و ماندگاری آن افزایش یابد. همچنین برند و نوع ساخت نیز در بودجه تاثیر می گذارد.

انتخاب سبک مبلمان

سبک دکوراسیون خانه به سبک پذیرایی شما بستگی دارد. به عنوان مثال در صورتی که سبک دکوراسیون شما کلاسیک است از مبلمان سلطنتی استفاده کنید تا با دکوراسیون شما متناسب باشد. امروزه سبک های مختلفی را در بازار مشاهده خواهید کرد که سلیقه شما نیز در خرید آن دخیل است.

انتخاب رنگ مبلمان

رنگ مبلمان اهمیت بسیار زیادی داشته و باید در هنگام طراحی مورد نظر قرار داده شود. رنگ مبلمان می توان به صورت ترکیبی استفاده شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد. رنگ بندی مبلمان بسیار متنوع بوده و در هنگام انتخاب رنگ باید تمامی جوانب و ملاک ها در نظر گرفته شود.