مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی چیست؟

طراحان و معماران داخلی طی سال های اخیر از مواد پلاستیکی برای پایه های مبل استفاده کرده اند، دلایل زیادی برای انتخاب پایه های پلاستیکی وجود دارند. در ادامه این مقاله با ما باشید تا از دلایل و مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی آگاه شوید.

با انتخاب پایه مبل مناسب برای مبلمان در نظر گرفتن یکسری فاکتورها مثل مکان استفاده از مبلمان ( داخل خانه یا بیرون از منزل ) و هزینه را باید در نظر بگیرید. تیم حرفه ای ما با موفقیت در زمینه ابزار مبل سازی با شما صحبت خواهند کرد. فقط کافی است به صفحه محصولات ما بروید، تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی چیست؟

مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی

5 مورد از بهترین مواد برای پایه مبلمان

برای انتخاب مبلمان خوب باید دو استاندارد را در نظر داشته باشید: 1. کاربردی 2. بادوام. همچنین از نظر زیبایی با طراحی داخلی و مکان مورد استفاده مبلمان هماهمنگی داشته باشند. در ادامه 5 مورد از پایه های مبل آورده شده :

در زیر مواد به کار برده شده در پایه مبلمان پلاستیکی را مطالعه بفرمایید، چون بهترین پایه مبلی که تا به امروز در بین مردم جا افتاده مدل پلاستیکی آن می باشد.

     1. فایبرگلاس یا پلی پروپیلن / پلاستیک تولید شده :

فایبرگلاس یکی از مواد جدیدی است که برای مبلمان بخصوص برای صندلی های فضای باز استفاده می شود. بسیار بادوام، مقاوم در برابر پوسیدگی و قوی است. در کنار خصوصیات خوب ضد آب بودن و در برابر ضربات نیز مقاوم هستند.

تعویض پایه مبل چوبی یا فلزی سخت و هزینه بردار است، اما پایه پلاستیکی به راحتی و با کمترین هزینه قابل تعویض است. دوام و سبک بودن این نوع پایه ها نیز باعث محبوبیت آنها شده. آنها در رنگ های مرسوم، مد روز و طرح های ساخته شده برای هر دو محیط داخلی و خارجی ارائه می شوند.

حتما بخوانید: پایه مبل

برخی دیگر از خصوصیات پایه مبل پلاستیکی
خاصیت ABS :

از مهم ترین و بهترین خصوصیات ABS برای پایه های پلاستیکی مقاومت و رنگ پذیری آنها می باشد، که هر رنگ دلخواهی که بخواهید می توانید روی آنها اعمال کنید.

خاصیت PP :

ppمخفف poly propilan است. مواد نرم کد r40 ( پلی پروپیلن یک پلاستیک همه منظوره و پر مصرف در دنیا می باشد ) تولید آن در سال 1954 میلادی به صورت صنعتی آغاز شد.

خاصیت PPR60 :

خاصیت نرمی و استحکام بیشتر به پایه ها را می دهد.

پایه های پلاستیکی یک جایگزین خوب برای پایه های چوبی و فلزی هستند، نسبت به آنها خواص بیشتری هم دارند از جمله ضد آب بود برای جاهایی که مرطوب است و مقاومت بالا در برابر ضربات، از لحاظ اقتصادی نیز بسیار به صرفه می باشند.

مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی چیست؟

مواد به کار رفته در پایه مبل پلاستیکی

 

انواع دیگر پایه های مبل

     1. آلومینیوم یا فولاد ضد زنگ :

آلومینیوم یک انتخاب عالی و پرطرفدار است، چون بسیار سبک وزن است و تمیز کردن آن ها آسان است.

     2. آهن ( فرفورژه ) :

آهن فرفورژه برای مبلمان کافه و در فضای باز گزینه مناسبی است. این مدل معمولا سنگین تر از بقیه مبلمان است، بنابراین اگر در منطقه بادی هستید، داشتن آن در فضای باز یک مزیت است.

     3. حصیری ( بامبو یا چوب خیزران ) :

این نوع از مبلمان و صندلی ها گزینه سازگار با محیط زیست هستند، که معمولاً از مواد به راحتی قابل تجدید مانند بامبو یا چوب خیزران گرفته می شود. این ماده سبک معمولاً با تزئینات مینیمالیستی بسیار زیبا می شود.

     4. چوب :

چوب به دلیل تنوع قطعاتی که می تواند تولید کند، همچنان یک انتخاب بسیار محبوب برای پایه مبلمان است. مبلمان چوبی با دوام، کم نگهداری بوده. مواد چوب معمولاً از چوب درخت بلوط، کاج، سرو و بلوط تهیه می شوند.

 

در آخر از شما بابت همراهی تان سپاس گذاریم، امیدواریم که این مقاله مورد رضایت شما عزیزان قرار گرفته باشد.

 

منبع : https://nextrend.com.au